ponedeljek, 25. julij 2011

ARSO radar padavin

Včeraj sem med močnim dežjem gledal ARSO radarsko sliko padavin. Radar meri odboj signala na vodnih kapljicah v atmosferi in tako kaže količino padavin na nekem področju. V resnici sicer ni tako preprosto, več o tem ve kot ponavadi Wikipedia.
V oči mi je padel zanimiv artefakt. V jugo-zahodnem delu so se skozi čas kazale nenavadne motnje, preveč pravilne, da bi bile lahko naravnega izvora.
Animacija radarske slike padavin (klik za animacijo)

Radialna narava motnje skozi čas mi je nakazovala, da gre morda za kak radarski artefakt? Shranil sem animirani gif in v par minutah v Photoshopu pridelal tole:

Izhodišče artefaktov? (klik za animacijo)

Čez robove in 'izseke' sem nahitro narisal nekaj črt, ki so se (ne)presenetljivo sekale v omejenem področju. Skratka, kmečka triangulacija mi je dala približno lokacijo radarja.
Seveda ni nobena skrivnost, da je radar na Lisci pri Sevnici, kar se tudi dovolj dobro sklada z mojo 5 minutno analizo.

Če ima kdo bolj poučen kak komentar, ga bom zelo vesel. Predvsem me zanima, kaj je povzročilo tak izpad signala.

[UPDATE]
Dobil sem informacijo direktno od vira na ARSO. Pravi takole:

Težko je res točno povedati. Kolega, ki se največ ukvarja z radarji je trenutno na dopustu.Načeloma je to res lahko motnja, npr. zaradi kakšne naprave, ki deluje na podobni frekvenci.
Ampak bolj verjetno je ta težava povsem naravnega izvora. Radar ima namreč precejšnje težave s pokrivanjem JZ konca te regije zaradi Dinarsko-kraške pregrade (radar ne vidi okoli "vogala"). Kadar so padavinski oblaki na tistem območju nizko (kot je bilo ob precejšnji ohladitivi to nedeljo), jih radar lahko vidi le z najnižjim žarkom in le skozi "luknje" v reliefu. Žarek na naslednji elevaciji je že nad oblakom.In zato jih v takem primeru vidi kot radialne črte.Pregled nad območjem zahodne Slovenije se bo bistveno izboljšal s postavitvijo novega radarja zahodno od LJ prihodnje leto.
PS: Pa brez teorij zarot prosim.
No, tako torej.

2 komentarja:

  1. Jaz ti sicer ne bom podal razlage :) - dam ti pa lahlo povezavo, na kateri boš videl koliko različnih anomalij lahko še najdeš :=)

    - Avstralija"

    OdgovoriIzbriši